តើសេដ្ឋីវ័យក្មេង មុខស្រស់ Nick D’Aloisio ឆក់ប្រាក់ពី Yahoo បាន៣០លានដុល្លារដោយរបៀបណា?
Nick D’Aloisio គឺជាសេដ្ឋីវ័យក្មេង និងជាសហគ្រិនដ៏ស្រស់សង្ហាសញ្ជាតិអង់គ្លេសដើមកំណើតអូស្ត្រាលីដ៏មានសក្ដានុពលម្នាក់នៅក្នុងសតវត្សទី២១នេះ។ មានវ័យត្រឹមតែ ១៩ ឆ្នាំមកដល់ឆ្នាំ ២០១៤នេះ កំពូលសហគ្រិនបច្ចេកវិទ្យាលើកម្មវិធីកុំព្យូទ័ររូបនេះមានភាពល្បីល្បាញកាន់តែខ្លាំងឡើងនាប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះនៅតាមបណ្ដាញសារព័ត៌មានអន្តរជាតិនានាជាច្រើន ជាពិសេសតាមរយៈប្រាក់ចំណូលដែលលោកទទួលបានពីការលក់ក្រុមហ៊ុនផ្ទាល់ខ្លួនទៅឲ្យក្រុមហ៊ុនយក្ស Yahoo ក្នុងទឹកប្រាក់៣០លានដុល្លារកាលពីឆ្នាំ ២០១៣។
លោក Nick ត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថាយុវជនម្នាក់មានដុង (ទេពកោសល្យ) ខ្ពស់ខាងបច្ចេកវិទ្យា ជាពិសេសលើកម្មវិធីកុំព្យូទ័រតែម្តងតាំងពីនៅកុមារភាពម្ល៉េះ។ ហេតុដូច្នេះនេះនៅពេលដែលឈានវ័យដល់១៥ ឆ្នាំមិនទាន់បានស្រួលបួលផង ស្របពេលមានគ្រឹះពីតូចមកផង យុវជនម្នាក់នេះសម្រេចចិត្តបង្កើតអាជីវកម្មខ្លួនឯងនៅឆ្នាំ ២០១០ បង្កើតក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាមួយឲ្យឈ្មោះថា Summly ក្រោមជំនួយ ៥ សែនដុល្លារពីសេដ្ឋីហុងកុង Li Ka-shing។
ក្រុមហ៊ុននេះផ្ដោតលើការផ្តល់សេវាកម្មបង្កើតកម្មវិធីកុំព្យូទ័រ (Computer Program) ដែលមានដូចជាកម្មវិធីបច្ចេកវិទ្យា Artificial Intelligence Technology។ យ៉ាងណាមិញក្រោយគេមើលឃើញថា ក្រុមហ៊ុនក្មេងខ្ចីមួយនេះមានសក្ដានុពលខ្លាំងក្លានៅពេលអនាគត ក្រុមហ៊ុន Yahoo ក៏សម្រេចចិត្តទិញក្រុមហ៊ុននេះយកទាំងស្រុងតែម្តងពីយុវជន Nick ក្នុងតម្លៃ ៣០លានដុល្លារ។
បន្ថែមលើសពីនេះអ្វីដែលជាមានមោទនភាពជាងនេះទៅទៀតនោះគឺ Yahoo ថែមទាំងផ្តល់តំណែងមួយឲ្យសេដ្ឋីវ័យក្មេងម្នាក់នេះធ្វើការនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនទៀតផង។ ទឹកប្រាក់ខាងលើបានធ្វើឲ្យNick D’Aloisio ក្លាយជាសេដ្ឋីរកប្រាក់ចំណូលដោយខ្លួនក្មេងជាងគេបំផុតនៅលើពិភពលោក និង ជាយុវជនមានឥទ្ធិពលជាងគេបំផុតទាំង១០០ របស់ទស្សនាវដ្ដី Time ។
ជានិស្សិតថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រកុំព្យូទ័រកំពុងសិក្សានៅសាកលវិទ្យាល័យ Oxford នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ សេដ្ឋី Nick D’Aloisio ពេលបច្ចុប្បន្នកំពុងបម្រើការងារជាប្រធានដឹកនាំកម្មវិធី Yahoo News Digest ដែលបានរៀបចំឡើងនៅក្នុងកម្មវិធី CES 2014 និង បានឈ្នះពានរង្វាន់ 2014 Apple Design Award ទៀតផង។
Nick D’Aloisio៖ នេះជាពេលវេលាមួយខ្ញុំមានការភ្ញាក់ផ្អើលបំផុត។ ខ្ញុំពិតជាចង់ធ្វើការ និង បន្តមហិច្ឆតារបស់ខ្ញុំនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Summly ខ្លាំងណាស់។ តម្លៃដែលក្រុមហ៊ុន Yahoo ចំណាយមកលើក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្ញុំ គឺជាតម្លៃមួយដ៏មិនគួរឲ្យជឿប្រៀបដូចជាបដិវត្តដ៏ធំមួយរបស់ក្រុមហ៊ុន Summly ផងដែរ ។
សំនួរ៖ តើលោកចង់បង្ហាញអ្វីខ្លះដល់សាធារណជនពីកម្មវិធី Yahoo News Digest?
Nick D’Aloisio៖ Yahoo News Digest គឺជា App ដ៏មានសារសំខាន់បំផុតដែលចែករំលែកព័ត៌មាន២ដងក្នុងមួយថ្ងៃដល់អតិថិជនតាមរយៈការប្រើប្រាស់ Device របស់ Mobile Phone។ វាជាបណ្ដុំនៃព័ត៌មានយ៉ាងច្រើនសំបូរបែបសម្រាប់សាធារណជនប្រើប្រាស់ស្វែងយល់ព័ត៌មាននៅជុំវិញពិភពលោក។ លើសពីនេះទៅទៀត វាបានជួយសង្ខេបព័ត៌មានជាមាតិកាសំខាន់ៗសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់អានដោយមិនចាំបាច់ចំណាយពេលយូរ។ ក្រៅពីនេះក៏មានដែរនូវការផ្តល់ជូនព័ត៌មានទាំងនោះជាមួយរូបភាព វីដេអូ Tweets ផែនទី និង សម្លេងជាដើមសម្រាប់សម្រួលដល់អ្នកប្រើប្រាស់បានដឹងកាន់តែច្បាស់។
សំនួរ៖ ដើម្បីបង្កភាពសប្បាយរីករាយ ក្រៅពីធ្វើការតើលោកចូលចិត្តធ្វើអ្វីខ្លះ?
Nick D’Aloisio៖ តាមពិតទៅវាគ្មានអ្វីចម្លែកនោះទេ។ ខ្ញុំរស់នៅជាលក្ខណៈសាមញ្ញដូចយុវជនទូទៅដែលរស់នៅទីក្រុងនេះដែរ (ទីក្រុងឡុង)។ ខ្ញុំជានិច្ចកាលធ្វើដំណើរកម្សាន្ត ឬ ជួបជុំមិត្តភក្ដិនៅចុងសបា្តហ៍ និង បំពេញកិច្ចការសាលាជាច្រើនទៀត គឺច្រើនរឹតតែមែនទែនតែម្តង។
សំនួរ៖ តើអ្វីទៅជាកំហុសរបស់សហគ្រិនដែលគួរជៀសវាងនៅពេលទទួលបានប្រាក់កម្ចីយកទៅធ្វើជាដើមទុនសម្រាប់ការវិនិយោគ?
Nick D’Aloisio៖ ខ្ញុំគិតថា សហគ្រិនខ្លះបានផ្ដោតខ្លាំងពេកលើគំនិតអាជីវកម្មរបស់ខ្លួន តែតាមពិតការអនុវត្តគម្រោង និង ការកំណត់ទំហំភាពជោគជ័យរបស់ខ្លួនវាមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់នៅឡើយទេសម្រាប់ដោះស្រាយបញ្ហានានា។ យើងត្រូវដឹងថា គម្រោង និង ការអនុវត្តគម្រោងទាំងនោះគ្រាន់តែជាចំណុចចាប់ផ្តើមមួយប៉ុណ្ណោះនៅក្នុងអាជីវកម្ម។
សំនួរ៖ ជាចុងក្រោយ តើលោកមានដំបូន្មានអ្វីខ្លះសម្រាប់ផ្តាំផ្ញើរដល់សហគ្រិន ក៏ដូចជាសាធារណជនទូទៅនៅពេលនេះ?
Nick D’Aloisio ៖ កំណប់មាសដ៏ធំមានច្រើនណាស់នៅតាមអនឡាញ ដែលជាគោលដៅចម្បងមួយសម្រាប់រង់ចាំអ្នកណាម្នាក់ដែលចង់ជោគជ័យ។ អនឡាញ គឺជាបណ្ដុំនៃចំណេះដឹងយ៉ាងច្រើនលើសលប់សម្រាប់បង្កើនចំណេះដឹងដល់អ្នកដែលពូកែស្រាវជ្រាវក្នុងគម្រោងអាជីវកម្ម ឌីសាញ និង ទីផ្សារ។ ខ្ញុំសូមបញ្ជាក់ផងដែរថា បើចង់ធ្វើអាជីវកម្មកុំខ្លាចការបរាជ័យ ព្រោះថាគ្មានអ្វីល្អប្រសើរជាងភាពបរាជ័យនៅក្នុងអាជីវកម្មនោះឡើយ ព្រោះថាវានឹងធ្វើឲ្យយើងកាន់តែរឹងមាំសម្រេចភាពជោគជ័យរបស់យើង៕
No comments: